Quickscan voor onlinehulp in zorg en welzijn
Auteur : |
Bocklandt, P. |
Jaar van publicatie : |
2019 |
Type : |
Ondersteuning |
Korte beschrijving:
Deze quickscan is een hulpmiddel om snel een overzicht te krijgen van houvasten en valkuilen bij het implementeren van onlinehulp in jouw organisatie. Deze scan focust op 9 aspecten: visie op onlinehulp – onlinehulpaanbod – cliënten en onlinehulp – medewerkers en onlinehulp – hadware, software en internet – relaties en deontologie – strategische partners – promotiekanalen – kosten en opbrengsten.
Deze quickscan bestaat uit drie fases:
- Individuele medewerkers maken van een ‘foto’ (stand van zaken) over het implementeren van onlinehulp.
- Bepaal de groep medewerkers die deze quicksan invult
- Elk teamlid geeft elke vraag een code ‘rood’ – ‘oranje’ – ‘groen’ en staaft die score.
- Alle individuele scores worden samengebracht op 1 ‘scorekaart’.
- Op basis van deze consensusscore bepaal je als team concrete ‘verbeteracties’.
Van deze quickscan is ook een onlineversie beschikbaar. Je kan deze aanvragen via philippe.bocklandt@arteveldehs.be