Meters en peter

Een nieuwe naam, een nieuw logo, nieuwe acties... dat klinkt toch als de geboorte van een nieuwe campagne.

Wij vonden dat de Week van de Groeilamp een meter en een peter verdient. Die de campagne een warm hart toedragen. Die het in hun dagelijks leven zelf belangrijk vinden om ouders een hart onder de riem te steken. Die zeggen en tonen dat er geen licht is zonder schaduw en dat dat oké is. Die anderen helpen groeien.

We zochten en we vonden maar liefst twee meters en een peter! We stellen ze even aan jou voor:

Nina Mouton, bepleiter van het mild ouderschap en auteur van het boek 'Mild ouderschap'. Wat ze zegt over ouderschap en opvoeden:

Het is tijd. Tijd om te kijken naar wat er achter gedrag van kinderen schuilt. Tijd om minder streng te zijn voor jezelf als ouder. Tijd om te kijken naar wat ons moeder- of vadergevoel is en waardoor het wordt ondergesneeuwd. Tijd om te verbinden. Jij moet niet perfect zijn. Je kinderen ook niet. Zolang het maar authentiek is. Zolang het maar jouw ouderschap is. Mild ouderschap brengt rust voor jezelf en je kinderen en die rust straalt uit naar je gezin. 

Erika Van Tielen, mamablogger en auteur van het boek 'Happy mama'. De boodschap in haar boek (en vervang gerust elke 'mama' ook door 'papa'):

Jonge moeders hebben vaak de indruk dat ze aan zoveel verwachtingen moeten voldoen: moeder zijn met de glimlach, een zorgeloos huishouden runnen, carrière maken, mooi en slank zijn, een tof sociaal leven onderhouden én de ideale partner zijn. Maar hoe doe je dat, dat allemaal combineren? Dit boek leert je dat andere moeders ook worstelen, dat je mag lachen én huilen, dat de buitenwereld het niet altijd beter weet en dat het oké is om - ondanks alles - een happy mama te zijn.

Wim Schotsmans van Vaderklap. Hij zegt over het Vaderklap platform:

Vaderklap is veel meer dan de blog waar het allemaal mee begon. Het is uitgegroeid tot een (h)echte groep vaders die samen willen inspireren, motiveren en ontdekken hoe vader te zijn in deze 21e eeuw. Papa's zijn ook zoekend en willen ervaringen uitwisselen met elkaar. Onze droom is gelijkwaardigheid tussen vaders en moeders. Zowel in het geven als in het krijgen van kansen.

Deze meters en peter verspreiden mee het belang van deze campagne. Ze kregen een onbekend pakket toegestuurd en ontdekken de inhoud in een spannende unboxing video. Je vindt de video's hiernaast en vanaf donderdag 6 mei op Facebook en Instagram!

De unboxing video's

Week van de Groeilamp is de nieuwe naam voor de Week van de Opvoeding. Een nieuwe campagne, daar hoort een meter en een peter bij. Meer zelfs, twee meters en een peter. Ze kregen allemaal een mysterieuze doos cadeau. Kijk snel wat zij willen onthullen, en deel op je eigen social media kanalen!

Alle video's vind je ook op Vimeo.

week van de groeilamp logo geel