Naar inhoud
Navigatie>
Zoeken
Over EXPOO
Contact
EN
FR
Zoeken
Home
Corona
Aandacht voor kwetsbare gezinnen in Coronatijd
Katrien Verhegge bedankt de Huizen van het Kind
Ondersteunen van kinderen en jongeren in tijden van Corona
Thema's
Adoptie
Alcohol en cannabis
Beroepsgeheim
Buurtgerichte netwerken
Cultuur voor de allerjongsten
Diversiteitscommunicatie
Geletterdheid
Gender
Geïntegreerd werken
Groeien naar ouderschap
Hoogbegaafdheid
Impact en evaluatie
Mediaopvoeding
Migratie
Nieuwe Autoriteit
Online dienstverlening
Ontmoeting
Taalontwikkeling
Opvoedings- en gezinsondersteuning
Ouders van jongeren
Participatie
Pedagogische visies
Preventie bij zelfmoord
Proportioneel universalisme
Radicalisering
Samenwerken
Scheiding
Specifieke zorgbehoefte
Transitie tussen thuis, buurt, kinderopvang en kleuterschool
Vader-zijn
Voorlezen
Zelfverwonding
Documentatie
Bijleren
Events en uitwisselingsdagen
Vormingen en trainingen
Radio EXPOO
Fold-up meeting
Virtueel thematische netwerken
Online leermodules
International platform for exchange
Voorbije Congressen
Huizen van het Kind
Magazine Huizen van het Kind
Situering
Overal Huizen van het Kind
Levensdomeinen verbinden
Werkingsprincipes
Ondersteuning
Toolbox
Sprekersdatabank
Interactieve fototentoonstelling
Praktijkbeschrijvingen
Opvoedinformatie
Publicaties van EXPOO
Instrumenten /Draaiboeken
EXPOO-tv
Week van de Groeilamp 2021
Logo's Week van de Groeilamp
Visuals Week van de Groeilamp
De grootste opdrachtentocht
Week van de Groeilamp: webinars en online workshops
Kaartje krijgen, kaartje schrijven
Week van de Opvoeding 2020
Blog
Bruno Vanobbergen blogt: Wereldvreemd
Congresblog: over de appels en hoe ze te plukken
Dalilla Hermans: mensen overal ter wereld zijn eerst en vooral mens
Katrien Verhegge - Mijmeringen over de gezinstafel
Luc Deneffe- Ik word week van opvoeden
Birgit Stokx - Het duiveltje en het engeltje
Vaderklap - Van verbouwen tot cohousing
Robert Accoe - De Kruiskenshoeve
Sandra Vrijdags - Liefde is eindeloos, aandacht niet
Bruno Vanobbergen - Kinderen vragen tijd
Jeugdboekenmaand: M/V/X, je bent wie je bent
Een hart onder de riem
Waarom de Warmste Week dit jaar vroeger startte
Metafoor van de coördinator
Er was eens... - 30 mei 2016
Hebben kinderen te veel rechten?
Psychologische vitamines voor groei
Jij bent genoeg
Feest in het Huis van het Kind
Samen bouwen aan de Huizen van het Kind
Samenwerken is een stiel
Home
Bevraging online dienstverlening in een Huis van het Kind
Bevraging online dienstverlening in een Huis van het Kind
Jouw naam en voornaam
(verplicht)
Naam van jouw organisatie
(verplicht)
E-mailadres
(verplicht)
Hoe heb je in de voorbije maanden online dienstverlening gerealiseerd? Heb je kunnen experimenteren in jouw contacten met gezinnen?
Wat heb je gedaan? Hoe heb jij dit ervaren? Hoe hebben gezinnen dit ervaren? Welke tools, websites, app's, hulpmiddelen, filmpjes, materialen...heb je gebruikt?
Wat heb je de voorbije maanden als ondersteunend, kwaliteitsvol, nuttig ervaren om online te kunnen werken met gezinnen?
Hoe zorg je dat jij als professional over de nodige competenties beschikt om kwaliteitsvolle online dienstverlening aan te bieden? Volgde je workshops, nuttige handleidingen, vormingen, websites, filmpjes, EXPOO aanbod...?
Wat heb jij vandaag al in jouw vitrine staan voor ouders en hoe 'zichtbaar' is dit aanbod?
geen aanbod
beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
website
website - geen aanbod
website - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
website - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
website - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
website - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
telefonisch bereikbaar
telefonisch bereikbaar - geen aanbod
telefonisch bereikbaar - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
telefonisch bereikbaar - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
telefonisch bereikbaar - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
telefonisch bereikbaar - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
e-maildienstverlening
e-maildienstverlening - geen aanbod
e-maildienstverlening - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
e-maildienstverlening - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
e-maildienstverlening - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
e-maildienstverlening - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
facebookpagina
facebookpagina - geen aanbod
facebookpagina - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
facebookpagina - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
facebookpagina - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
facebookpagina - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
facebook live-events
facebook live-events - geen aanbod
facebook live-events - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
facebook live-events - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
facebook live-events - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
facebook live-events - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
chatfunctie
chatfunctie - geen aanbod
chatfunctie - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
chatfunctie - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
chatfunctie - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
chatfunctie - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
beeldbelfunctie
beeldbelfunctie - geen aanbod
beeldbelfunctie - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
beeldbelfunctie - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
beeldbelfunctie - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
beeldbelfunctie - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
online praatgroepen
online praatgroepen - geen aanbod
online praatgroepen - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
online praatgroepen - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
online praatgroepen - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
online praatgroepen - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
online workshops
online workshops - geen aanbod
online workshops - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
online workshops - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
online workshops - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
online workshops - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
nieuwsbrief
nieuwsbrief - geen aanbod
nieuwsbrief - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
nieuwsbrief - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
nieuwsbrief - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
nieuwsbrief - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
webinar
webinar - geen aanbod
webinar - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
webinar - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
webinar - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
webinar - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
serious games
serious games - geen aanbod
serious games - beperkt beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
serious games - altijd beschikbaar aanbod maar wordt niet/matig gebruikt
serious games - beperkt beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
serious games - altijd beschikbaar aanbod en wordt veel gebruikt
Duid aan welk aanbod je vandaag (niet) hebt voor gezinnen. Is dit beperkt of altijd beschikbaar? En maken gezinnen er vaak gebruik van?
Hoe weet je dat het online aanbod van jouw Huis aansluit bij de noden/behoeften van gezinnen?
Wordt gezinnen betrokken bij het ontwikkelen en uitrollen van het online aanbod? Krijgen gezinnen de kans om hun ervaringen met online aanbod of dienstverlening te evalueren?
Hoe worden ouders of kinderen/jongeren ondersteund bij het gebruik van jouw online dienstverlening?
Worden alle gezinnen aangemoedigd om gebruik te maken van het online aanbod? Hoe ondersteunen jullie ouders, kinderen en jongeren die digitaal niet zo vaardig zijn? Hoe heb je oog voor wie (nog) niet meekan met de digitale snelheidstrein? Wat doe je met gezinnen die geen toegang hebben tot internet?
Waarvoor zou jij chat inzetten?
Wat kan de meerwaarde zijn van een chatfunctie voor een Huis van het Kind en de gezinnen?
Is ondersteuning omtrent online werken voor medewerkers binnen jouw organisatie vlot bereikbaar?
- Geen -
Neen, medewerkers die online aanbod willen inzetten, staan er alleen voor.
Ja, medewerkers die onlinetools gebruiken, weten bij wie ze in de organisatie terecht kunnen voor advies, maar moeten het zelf wel oplossen.
Ja, medewerkers kunnen bij de helpdesk terecht voor technische support en bij een collega voor ‘inhoudelijke vragen’.
Wat zijn voordelen van online aanbod?
Wat zijn nadelen van online aanbod?
Als je aan online dienstverlening denkt wat zou jij dan morgen graag uitproberen of gerealiseerd hebben?
Waar droom je van? Welke online individueel aanbod zou jij ooit graag realiseren? Welke online groepsaanbod zou jij ooit graag realiseren?
Welke ondersteuning heb je nodig om online dienstverlening kwaliteitsvol uit te bouwen?
Wat mag EXPOO voor jou in 2021 realiseren dat jij zal gebruiken in jouw organisatie?
een gezamenlijke chatfunctie voor alle Huizen van het Kind
experimenteren en uitwerken van online groepsaanbod ontmoeten
experimenteren en uitwerken van online ervaringsgericht groepsaanbod
hulpmiddelen/tools/materialen voor individuele online/blended ondersteuning
hulpmiddelen/tools/materialen om in te zetten in online/blended groepsaanbod
appstore gezinsondersteuning uitbouwen (een overzicht van nuttige, kwaliteitsvolle apps in opvoedings- en gezinsondersteuning)
webinars met opvoedthema's voor ouders
een online oudercursus ontwikkelen
Geef mee richting aan de ondersteuning waar EXPOO in 2021 prioritair moet op inzetten.
Laat dit veld leeg
Mathematische vraag
(verplicht)
12 + 4 =
Los deze simpele mathematische vraag op en geef het resultaat in. Bijvoorbeeld voor 1+3, vul je 4 in.